Reclamació de finançament pel transport públic

| Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

L'AMB reclama al govern central una llei estatal de finançament del transport públic, com tenen altres països europeus

En el Foro de las Ciudades sobre la gestió urbana i el futur sostenible de les ciutats que se celebra a Madrid, el vicepresident de Mobilitat i Transports de l'AMB, Antoni Poveda, ha reclamat de nou al govern central, una llei estatal de finançament del transport públic com, ha remarcat el vicepresident de l'AMB, tenen molts altres països d'Europa. Aquesta solució ha de permetre blindar i estabilitzar les aportacions de l'Estat, perquè no depenguin dels canvis de govern i, alhora, permetre potenciar la xarxa metropolitana de transport i apostar, encara més, per models de mobilitat més sostenible.

Poveda ha recordat la progressiva disminució de les aportacions de l'Estat en l'àmbit de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que ha estat del 50% en els sis últims anys. "Mentre que l'AMB, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, que són els que integrem i financem l'ATM, hem  anat incrementant any rere any la nostra contribució, amb els sobreesforços que això comporta, l'Estat ha passat d'aportar 200 milions d'euros l'any 2010 als 99 milions d'euros d'aquest 2016" ha recordat el vicepresident de l'AMB.

El passat mes d'abril, l'AMB, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona ja van reclamar conjuntament a l'Estat que s'apliquessin a Catalunya els mateixos criteris de càlcul que es fan servir a les aportacions econòmiques que realitza al transport públic de Madrid i que, si s'apliqués també a Catalunya, serien més favorables.

L'espai urbà s'ha de repensar i redistribuir

Pel que fa al model de transport públic, Antoni Poveda va participar en la taula rodona "Estratègies en mobilitat urbana sostenible". En aquesta taula es va debatre sobre la demanda i l'oferta de transport a les ciutats i es van exposar exemples de bones pràctiques. Poveda, durant el debat, va destacar que "l'espai urbà s'ha de repensar i redistribuir. La majoria dels carrers de les ciutats estan ocupats per cotxes privats. S'han de garantir unes bones pràctiques amb carrils bus reservats i el canvi prioritari als semàfors", recordant que això permetrà millorar la velocitat comercial dels vehicles i el temps de trajecte dels usuaris. Finalment, el vicepresident de Mobilitat i Transports de l'AMB va destacar la importància de construir carrils bici segregats, per fer de la bicicleta –un vehicle de zero emissions– un veritable transport diari urbà.

Documents relacionats