Finançament del transport públic

| Tema: Mobilitat i transport

L'ATM acorda reclamar a l'Estat millorar el finançament per al transport públic

L'ATM (Autoritat del Transport Metropolità, formada per l'Ajuntament de Barcelona, l'AMB i la Generalitat de Catalunya) ha acordat reclamar a l'Estat que s'apliquin a Catalunya els mateixos criteris de càlcul que es fan servir en les aportacions econòmiques que realitza per al transport públic de Madrid.

Es reclama aprofitar els criteris de càlcul de les aportacions econòmiques de l'Estat en el transport públic de Madrid,  que si s'apliquessin també a Catalunya serien més favorables, així com recuperar progressivament l'aportació de l'Estat basant-se en els criteris anteriors a la recessió.

Fins al 2010 es calculava sobre la base d'un criteri de territori/població i amb preu per habitant de 30 euros/l'any. Actualment la base és 20 euros/habitant/any i el càlcul no té en compte l'increment de 7 a 12 comarques integrades que s'ha produït des del 2010.
 
Les tres administracions de l'ATM demanaran una reunió amb el Ministeri d'Hisenda per reclamar aquesta equiparació així com una aportació extraordinària per millorar el sistema basant-se en els requeriments ambientals que fa la Unió Europea a l'Estat respecte a la qualitat de l'aire de la regió metropolitana de Barcelona.

La reunió també ha servit per constatar l'esforç que han realitzat les administracions que formen l'ATM en contrast amb la progressiva disminució de les aportacions de l'Estat, que han disminuït un 50% en sis anys.

Sota la presidència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, a la comissió sobre finançament del transport públic també hi ha participat la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, i el vicepresident de MObilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha manifestat que "el més lògic seria comptar amb una llei de finançament del transport públic a escala estatal, tal com tenen molts països d'Europa, i no la nostra situació actual, que provoca aquestes desigualtats en les aportacions segons el territori".

Quadre amb dades sobre l'evolució de les aportacions de les diferents administracions al transport públic a Catalunya 2003-2016

Documents relacionats
Enllaços relacionats