Projecció metropolitana de la marca Barcelona

Tornar

| Tema: Metròpolis

Informe amb opinions i percepcions dels municipis metropolitans


El passat 11 de juliol l'Agència de Desenvolupament Econòmic van presentar, a la seu de l'AMB, les conclusions del Projecte marca Barcelona, que recull les opinions i les percepcions dels assistents a les sessions de treball sobre la projecció metropolitana de la marca Barcelona.

Algunes de les conclusions destacades d'aquest estudi és la constatació de que hi ha un rol metropolità en el camp de la marca Barcelona i que convé un espai on la ciutat i la resta de municipis de l'àrea metropolitana comparteixin l'estratègia de marca, amb una identitat comuna per a les institucions i administracions, i per a les empreses localitzades a la metròpolis, en paral·lel a la promoció de la pròpia identitat corporativa.

L'objectiu d'aquesta acció seria atreure més visitants internacionals, més empreses i més congressos empresarials i professionals, assolir més activitat econòmica i més possibilitats d'ocupació, i un millor desenvolupament inclusiu i sostenible al territori metropolità.

Hub d'innovació, talent i negocis

La projecció de la marca Barcelona, per reforçar tant la projecció internacional del territori com l'atracció d'inversions, és un dels objectius de l'Agència de Desenvolupament Econòmic, que entén el territori com un espai per fer evolucionar la visió de Barcelona cap a un hub d'innovació, talent i negocis que va més enllà de les fronteres estrictes del municipi.

Es tracta, per tant, d'un projecte compartit per Barcelona i pel conjunt dels municipis metropolitans. De fet, el projecte és complementari a la reflexió que va posar en marxa l'Ajuntament de Barcelona ara fa un any sobre la marca Barcelona. L'Agència de Desenvolupament Econòmic ha considerat imprescindible ampliar aquesta reflexió i donar una visió metropolitana al projecte, així com fer-ho amb la col·laboració i la participació conjunta en l'anàlisi i confecció de les propostes de futur pel projecte. La voluntat de l'entitat metropolitana és que el conjunt de municipis metropolitans pugui aprofitar la marca Barcelona, a la vegada que aquesta incorpora les aportacions i necessitats dels municipis metropolitans.

Les conclusions de l'informe són el resultat de les sessions de treball desenvolupades, el passat mes de maig, amb els municipis metropolitans. Aquestes sessions han estat coordinades per la consultora Summa, que ha identificat la proposta de valor diferencial de la projecció metropolitana en el projecte marca Barcelona, i ha dut a terme la posterior anàlisi i presentació dels resultats.

Galeria d'imatges

On

  • Marker

    Seu de l'AMB