Accessos directes:

L'AMB aposta per l'FP

Tornar

| Tema: Formació professional

La formació professional pren rellevància en l'agenda econòmica del territori metropolità

Estudiants a la biblioteca


L'AMB posa en marxa una campanya per fer visible la proposta de formació professional (FP) del territori metropolità. L'objectiu d'aquesta campanya promocional, que utilitzarà diversos suports, és donar a conèixer entre la ciutadania les opcions que ofereixen aquests estudis i reconèixer el valor estratègic que tenen —en el teixit productiu del territori metropolità— com a eina eficaç de recuperació econòmica i de lluita contra l'atur. També es volen divulgar les característiques d'aquests estudis com una opció de futur tant per als joves com per requalificar treballadors en actiu i en situació d'atur.

Elements centrals de la campanya

A banda de promocionar i divulgar les possibilitats que ofereix l'FP, la campanya que ara s'engega recull la feina duta a terme —des del 2015— amb la Fundació BCN Formació Professional que es consolida el 2018 amb l'acord estable que permet ampliar l'àmbit d'actuació de la Fundació a tot el territori metropolità. Una feina conjunta ha permès impulsar l'Observatori de l'FP amb visió metropolitana que ja disposa de tot un seguit d'indicadors, que han permès analitzar l'oferta d'FP inicial i el sector de la indústria 4.0. Actualment, hi ha en marxa un estudi sobre el sector químic.

Els estudis i indicadors recopilats per aquest Observatori permeten treballar per preveure les necessitats futures del mercat de treball i aportar elements a l'encaix de l'oferta formativa per tenir professionals més formats i lluitar contra la precarització laboral.

El suport a l'FP també té accions dirigides a la internacionalització de l'FP i promoure la mobilitat dels alumnes i centres. En aquest sentit, ja s'ofereix a estudiants i centres de l'àrea metropolitana acompanyament en programes de mobilitat en altres països. Per exemple, s'ha facilita que 12 centres d'FP de 10 municipis metropolitans es puguin adherir al Consorci Erasmus per fer estades de dos mesos en empreses de diferents ciutats europees.

Finalment, un altre element que es posarà en valor dins d'aquestes accions promocionals, serà explicar el suport a l'FP centrat en el foment de la innovació.

En aquest sentit, es donarà a conèixer el Pla de mesures i innovació a l'FP, que premia els projectes educatius més innovadors en l'àmbit metropolità, i els premis FP Emprèn als centres de l'àrea metropolitana, que promouen els valors relacionats amb la iniciativa i l'emprenedoria entre els estudiants. Aquest premis són un reconeixement públic als millors projectes empresarials.

Una altra iniciativa és el MetròpolisFPlab, un punt de trobada entre empreses i centres que genera valor econòmic, social i cultural al territori.

Amb aquesta campanya que donarà a conèixer la situació de l'FP metropolitana i en promocionarà els actius, l'AMB dona rellevància a l'FP en l'agenda econòmica del territori metropolità com una porta d'entrada de futures ocupacions en sectors emergents.