Fira EXPOREAL 2018

| Tema: Habitatge, Inversions

L'AMB ha promocionat l'oferta d'inversions de la metròpolis de Barcelona

Per desè any consecutiu, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) —de la mà de l'Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic— ha participat, dins del projecte Barcelona Catalonia en la fira immobiliària Expo Real de Munic, amb l'objectiu de promocionar l'oferta d'inversions a la metròpolis de Barcelona.

Per tal de treballar conjuntament l'estratègia d'atracció d'inversions al territori, l'AMB té signat un conveni amb l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya per participar conjuntament en el projecte Barcelona Catalonia. Aquest projecte de col·laboració entre les tres administracions es materialitza amb la participació conjunta a les 3 principals fires del sector: MIPIM a Cannes, EXPO REAL a Munic i Metting Point a Barcelona.

La participació de l'AMB, de la mà de l'Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic en el projecte, busca la promoció de l'oferta d'inversions de Barcelona i la seva àrea metropolitana, a escala nacional i internacional, com a destinació preferent per a inversions, que incideix en la millora de l'ocupació i de l'activitat econòmica del territori.

Aquest ha estat el desè any consecutiu que Barcelona Catalonia s'ha presentat a la fira immobiliària Expo Real de Munic, i ha donat continuïtat al conveni de col·laboració establert per les tres administracions amb l'objectiu comú d'atraure activitats econòmiques amb un alt valor afegit al territori. Expo Real és una de les principals fires immobiliàries del món, amb més de 44.000 visitants i 2.000 empreses participants.

Agrupats sota el lema Barcelona Catalonia goes on! l'estand de Barcelona Catalonia a Munic ha ofert als inversors una visió global dels principals projectes que s'estan desenvolupant al territori. D'aquesta manera s'aposta per un model que suma les propostes de les diferents administracions públiques i els projectes de les principals companyies privades del sector.

En aquesta ocasió, l'Agència ha organitzat una agenda de reunions entre representants dels tres municipis que ens han acompanyat a la fira (Gavà, Sant Boi de Llobregat i Viladecans) i inversors internacionals presents a Munic. En els tres dies de fira els municipis han tingut l'oportunitat de reunir-se amb un total de 13 inversors de diferents nacionalitats (Regne Unit, França, Alemanya i Espanya) amb projectes d'inversió centrats en usos industrials, logístics, hotelers, comercials i residencials. La valoració per part dels municipis de l'experiència ha estat molt positiva, i han ressaltat l'oportunitat que han tingut per poder presentar els seus projectes a interlocutors de pes a escala internacional. Actualment, s'està treballant per fer un seguiment d'aquestes reunions, per tal que aquells inversors que van mostrar un interès per localitzar els seus projectes en algun dels municipis puguin materialitzar la inversió a l'àrea metropolitana. 

Paral·lelament, l'equip de l'agència ha atès i s'ha reunit a l'estand de Barcelona Catalonia amb uns 20 inversors interessats a rebre informació sobre les oportunitats a l'àrea metropolitana, amb empreses i grups d'inversió interessats en el sector hoteler, indústries creatives i sector industrial. En aquests casos, s'està posant en contacte els inversors amb els representants dels municipis de l'àrea metropolitana que no van tenir presència a la fira, perquè tinguin l'oportunitat d'explicar detalladament els seus projectes i augmentar les possibilitats d'arribar a un acord.

L'Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic ha preparat nous materials de suport per a aquesta edició de la fira EXPO REAL que estan disponibles al web Barcelona Opportunity:

Aquests materials han estat preparats en col·laboració amb els municipis metropolitans, a partir dels sectors del PDU i identificant aquells sectors amb sostre disponible i que més interessava destacar.

A més, l'equip de l'Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic ha aprofitat l'escenari de la fira per organitzar reunions amb altres àrees metropolitanes europees, amb l'objectiu de compartir experiències i coneixements, presentar els diferents projectes i serveis que ofereix l'agència als municipis metropolitans i desenvolupar possibles col·laboracions amb altres ciutats. Les àrees metropolitanes i agències de desenvolupament econòmic amb les quals s'ha mantingut una reunió han estat: Gdansk (Polònia), Lisboa (Portugal), Frankfurt (Alemanya), Estocolm i Göteborg (Suècia).

A més, aquestes visites als diferents estands han servit per fer un benchmarking dels diferents materials de comunicació que utilitzen altres àrees metropolitanes per atraure inversió als seu territori, i que serviran a l'agència per dissenyar i desenvolupar noves eines de comunicació per a futures fires. 

Documents relacionats
On
Marker
Munich Trade-Fair Center