Accessos directes:

Cercador global de l'AMB

Nou carril bici que facilita la comunicació del centre del Prat de Llobregat amb les zones d'activitat econòmica, els espais naturals i la platja

Tornar

| Tema: Mobilitat

Aquest divendres, 28 de juliol, l'alcalde accidental del Prat de Llobregat, Juan Pedro Pérez, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, han inaugurat el carril bici del carrer del Coronel Sanfeliu del Prat de Llobregat. Es tracta, de fet, de dos carrils, un per cada sentit de la circulació, situats al costat de la mitjana central.


La construcció del carril, pressupostada en gairebé 84.000 € i sufragada a parts iguals per l'Ajuntament del Prat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), s'inclou en el projecte Bicivia, una gran xarxa de carrils bici que relligaran tota l'àrea metropolitana.

Connexió amb altres carrils bici
Aquest carril, d'uns 800 metres de longitud, comunicarà el centre de la ciutat del Prat amb el carril bici de l'avinguda de l'Onze de Setembre, que connecta amb els principals polígons d'activitat econòmica (zones del Mas Blau i del Pratenc), amb l'aeroport i amb els espais naturals i la platja. A través dels bicicarrers, el carril bici de Coronel Sanfeliu també facilitarà l'accés de molta població a l'estació de Renfe i a diferents estacions de metro.

La gran amplada de la calçada del c. del Coronel Sanfeliu ha permès ubicar-hi el carril bici sense fer grans obres i deixant un carril per al trànsit motoritzat de mides suficients perquè hi puguin circular autobusos.

Marques vials i elements físics
El carril bici està separat de la resta de la circulació per marques vials pintades al paviment i per elements laterals físics. Als encreuaments està pintat de vermell. A la rotonda del carrer de Lleida, donat que aquesta no té massa amplada, les bicicletes conviuen amb els vehicles de motor.

Els bicicarrers del Prat
La xarxa per a bicicletes del Prat s'estructura aproximadament en un 90% amb bicicarrers, itineraris ciclistes en vies urbanes de moderada o baixa intensitat de trànsit. També existeixen carrils bici segregats en calçada, en vorera, carrils bici exclusius, zones 30, etc.

Primera convocatòria de subvenció de l'AMB
Aquest carril que avui s'inaugura forma part de la primera convocatòria de subvenció de l'AMB per construir carrils bici i millorar la connectivitat metropolitana. Aquesta primera convocatòria va tenir un pressupost de 2 milions d'euros entre el 2016 i el 2017, i contemplava la construcció de 24 projectes de carrils bici en 17 municipis metropolitans, que ajudaran a millorar la connectivitat de les vies pedalables a l'àrea metropolitana de Barcelona. Tots aquests projectes, que suposen 26,7 km de nous carrils bicis, són el punt de partida de la xarxa Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana que connectarà, de manera directa i segura, tota la metròpolis. La segona convocatòria de subvencions per executar carrils bici metropolitans es troba en l'actualitat oberta fins al 30 de setembre de 2017.

On

  • Marker

    Carrer del Coronel Sant Feliu

    Marker

    Carrer Sant Feliu

Enllaços relacionats