L'AMB presenta a l'Hospitalet de Llobregat els nous autobusos híbrids, la nova línia Metrobús M14 i les millores de la línia L16

| Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat sostenible

Amb aquestes millores, el 24% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids i el 43% dels autobusos que circulin durant la nit, híbrids i elèctrics, i, per tant, menys contaminants i més silenciosos.

Inauguració Hospitalet_21 gener

Avui dilluns, 21 de gener, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, i l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, han presentat els nous autobusos híbrids que donaran servei al municipi, la nova línia de Metrobús M14, que connectarà amb més freqüència la rambla Marina amb Illa Diagonal (Barcelona), i les millores de la Línia L16, que connecta Pubilla Casas amb la plaça Cerdà de Barcelona.

"Totes les administracions hem de fer front a la contaminació atmosfèrica, un dels greus problemes actuals de les ciutats. Per això l'AMB té un pla de renovació de flota de gestió indirecta amb autobusos híbrids i elèctrics", ha explicat Poveda, durant la presentació. "D'altra banda, seguim millorant l'oferta de transport públic, reduint la freqüència de pas de les línies i fent noves línies que donen resposta a la ciutadania i als eixos de mobilitat de gran demanda", ha afegit. El vicepresident de Mobilitat també ha recordat durant l'acte d'avui l'important creixement d'ús del transport públic durant l'any 2018.

"L'Ajuntament de l'Hospitalet fa temps que treballa en la millora de l'aire que respirem. La contaminació és una de les xacres del segle XXI i per eradicar-la cal la coordinació i la cooperació de totes les administracions implicades. Només d'aquesta manera podrem assolir els objectius de qualitat de l'aire que la nostra ciutadania es mereix. Per això, estem satisfets de la posada en marxa d'aquests autobusos híbrids que milloren la freqüència de pas i redueixen les emissions contaminants i el soroll", ha exposat Marín.

Dels 128 autobusos nous híbrids i elèctrics que han arribat aquests dies a l'AMB, 17 busos híbrids (11 d'estàndards i 6 d'articulats) es destinaran a l'Hospitalet de Llobregat. Amb l'arribada dels nous vehicles és possible millorar els serveis de transport públic del municipi, i en particular, introduir l'M14 i millorar l'L16. A partir de febrer el 24% dels autobusos que circulen pel municipi durant el dia seran híbrids.

D'altra banda, d'aquesta nova flota metropolitana, també s'incorporen al servei de Nitbus del Baix Llobregat 13 vehicles elèctrics nous. D'aquesta manera, el 43% dels autobusos que circulin durant la nit per l'Hospitalet de Llobregat seran sostenibles: el 29% seran elèctrics i el 14% seran híbrids.

Cal recordar que els busos híbrids (dièsel elèctric) permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades, ja hi circulen en mode elèctric.

Els busos elèctrics tenen emissions zero, i un molt baix nivell de soroll, i són especialment valorats a la nit, ja que permeten un bon descans dels veïns dels recorreguts on circulen.

Nova línia M14
La nova línia del servei AMB Metrobús M14, que substituirà l'antiga línia L14, permetrà millorar la freqüència de pas i augmentar la capacitat del servei. Per aconseguir-ho, l'AMB incorporarà al servei dos vehicles més, que passarà de 13 a 15 vehicles en línia. Això permetrà reduir la freqüència de pas de 7 a 6 minuts els feiners. Es procurarà així satisfer l'alta demanda existent.

Dels 15 vehicles que donaran servei a la línia M14, 6 seran autobusos híbrids articulats, que permeten un 30% més de capacitat de viatgers. Concretament, aquests dos nous vehicles formen part de la nova flota de 128 autobusos de baixes i nul·les emissions que l'AMB va anunciar la setmana passada.

A partir del 30 de gener començaran a circular els autobusos articulats a la encara L14, i durant el mes de febrer es posarà en marxa la línia Metrobús M14.

Millores línia L16
D'altra banda, també es millora la freqüència de pas de la línia L16, que connecta Pubilla Casas amb la plaça Cerdà de Barcelona. A partir del 30 de gener, els dies feiners s'incrementa la freqüència de pas, passant dels 20 minuts actuals als 15 minuts. A banda, també es millora la freqüència de pas els dissabtes, que es passarà de 25 a 20 minuts.

Aquesta millora es du a terme gràcies a la incorporació de dos nous vehicles híbrids. Concretament, aquests dos nous vehicles formen part de la nova flota de 128 autobusos de baixes i nul·les emissions que l'AMB va anunciar la setmana passada.

A més, l'AMB també ha anunciat que es canvia la tipologia dels autobusos de la línia L16, per oferir més capacitat. Progressivament, tots els autobusos midi, de 10 metres que actualment donen servei a la línia, es canviaran per autobusos estàndards de 12 metres. Això permetrà incrementar la capacitat de passatgers en un 20%.

Nova xarxa de bus metropolità: AMB Exprés i AMB Metrobús
Amb la presentació de la línia Metrobús M14 es dona el tret de sortida a la segona fase de la nova xarxa de bus metropolità d'altes prestacions, que es vertebra amb el servei de bus metropolità Exprés (AMB Exprés) i el servei AMB Metrobús.

Aquesta xarxa metropolitana de bus d'altes prestacions, que es va començar a implantar al març del 2018, facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans. Durant el primer trimestre del 2019, l'AMB posarà en marxa un total de 13 noves línies d'altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés i 6 noves línies AMB Metrobús.

En total, amb la implantació de la segona fase, estaran actives a final d'aquest primer trimestre de 2019 en total 20 línies d'altes prestacions (11 línies AMB Exprés i 9 línies AMB Metrobús).

Documents relacionats