Accessos directes:

L'AMB i la CCMA impulsen la creació de nous punts de recàrrega de vehicles elèctrics per als treballadors del centre de la corporació a Sant Joan Despí

Tornar

| Tema: Mobilitat

L'AMB finança la instal·lació de 6 punts de recàrrega de vehicles elèctrics al pàrquing de treballadors de les instal·lacions de la CCMA al municipi metropolità de Sant Joan Despí La prova pilot serveix de model per implantar una mobilitat més sostenible als grans centres de treball i polígons d'activitat econòmica, amb una nombrosa flota de vehicles


L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), ens que gestiona TV3 i Catalunya Ràdio, han signat avui dilluns, 30 de maig, un conveni de col•laboració público-privada a través del qual es vol incentivar l'ús de vehicles elèctrics entre la plantilla del centre de treball de la CCMA a Sant Joan Despí, on actualment treballen unes 1.500 persones. Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, i Andreu Martínez, director d'Estratègia Corporativa i de Recursos Humans de la CCMA, han ratificat aquest migdia l'acord, mitjançant el qual les dues organitzacions treballaran per fomentar la mobilitat sostenible i estendre l'ús d'aquest tipus de vehicles no contaminants, amb l'objectiu final de reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis.

Fruit d'aquest acord, l'AMB finançarà, mitjançant una subvenció de 30.000 €, la instal•lació de tres equips amb sis punts de recàrrega lenta de vehicles elèctrics a l'aparcament dels treballadors de la CCMA a Sant Joan Despí. Aquestes noves infraestructures, que es preveu que estiguin en funcionament cap al mes d'octubre, garantiran el subministrament d'energia elèctrica als treballadors que optin per un vehicle elèctric com a mode de transport per accedir al seu lloc de treball.

Mobilitat sostenible als grans centres de treball
Amb aquesta estratègia, l'AMB fa un pas més en la instal•lació d'infraestructures per al vehicle elèctric. "Busquem actuar sobre la mobilitat als grans centres de treball i a les grans empreses, que sovint compten amb una nombrosa flota de vehicles i un nombre important de treballadors que es desplacen amb vehicle propi i, per tant, són focus principals de contaminació", ha explicat Antoni Poveda, recordant l'impacte directe que les emissions de CO2, òxids de nitrogen i partícules fines tenen en la qualitat de l'aire i en la salut de les persones.

Aquesta prova pilot "té l'objectiu de servir de model a les empreses sobre com implantar una mobilitat més sostenible als polígons d'activitat econòmica", ha afegit Poveda. "No és exclusiva, obre la porta a la possibilitat d'acords futurs amb diferents actors públics i privats, empreses i corporacions", ha destacat Poveda, estenent la mà a possibles interessats futurs. D'altra banda, també permet difondre els beneficis del vehicle elèctric entre els treballadors i usuaris futurs.

Un cop posats en marxa, la gestió i el manteniment dels punts de recàrrega anirà a càrrec de la CCMA. Durant el primer any, el cost de l'energia també l'assumirà la Corporació.

D'altra banda, segons el conveni, la CCMA es compromet a analitzar el procés per a una substitució progressiva dels vehicles de la flota corporativa amb motor de combustió per vehicles elèctrics o energèticament més eficients (vehicles híbrids o amb gas natural) i a promoure la mobilitat elèctrica entre els seus treballadors, així com la informació de servei públic que correspongui sobre accions en matèria de mobilitat elèctrica. "Per part de la Corporació, estem agraïts de formar part d'aquest projecte de l'AMB, perquè estem compromesos amb els valors de sostenibilitat i de respecte pel medi ambient. A més, com a empresa pública, tenim l'obligació d'avançar-nos a explorar opcions de foment de l'ús de vehicles no contaminants, com aquesta prova pilot" explica Andreu Martínez.

Estratègia metropolitana d'impuls del vehicle elèctric
Aquest conveni amplia el projecte de l'AMB d'instal•lar, en col•laboració amb els ajuntaments i amb diverses empreses del sector privat, una xarxa de 10 punts de recàrrega ràpida, o "electrolineres", repartits per tot el territori metropolità. Dues electrolineres, una al Prat de Llobregat i una altra a Cornellà de Llobregat, ja estan en funcionament. La resta, fins a deu, s'instal•laran durant el darrer trimestre d'aquest any. Aquesta desena se sumen a les que ja hi ha a Barcelona. "A final d'any tindrem prop de 30 electrolineres repartides per tota l'àrea metropolitana de Barcelona", ha explicat Poveda.

Galeria d'imatges