L'AMB dona un impuls més a la mobilitat laboral i fa extensiu el programa "Biciempresa AMB" a totes les empreses de la metròpolis de Barcelona

| Tema: Mobilitat sostenible

L'AMB ha presentat avui al Congreso Ibérico Bicicleta y Ciudad les primeres experiències del programa "Biciempresa AMB", que promou els desplaçaments en bicicleta de casa a la feina a través de la cessió temporal d'aquests vehicles. Després de dues proves pilot als polígons Pedrosa de l'Hospitalet i del Pla de Sant Feliu, l'AMB fa extensiu el programa "Biciempresa AMB" a totes els empreses de la metròpolis de Barcelona. L'AMB també ha presentat als experts de la bicicleta d'Espanya i Portugal congregats a València la Bicivia, la gran infraestructura pedalable metropolitana.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat avui, divendres 18 de maig, al Congreso Ibérico Bicicleta y Ciudad, les primeres experiències del programa Biciempresa AMB, que promou els desplaçaments en bicicleta entre casa i la feina a través de la cessió temporal d'aquests vehicles. El congrés, celebrat a València entre el 16 i el 20 de maig, l'organitza ConBici i la Federació Portuguesa de Cicloturisme i Usuaris de Bicicleta (FPCUB).

L'AMB, com a administració pública encarregada de la mobilitat metropolitana, va participar dimecres en la inauguració, amb l'assistència del vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, i ha intervingut aquest matí a la taula de debat "Promoció de la bicicleta a la feina des de les administracions públiques". El director de Serveis de Mobilitat Sostenible, Carles Conill, ha estat el responsable d'explicar aquest programa, que té com a lema "Per venir a la feina, baixa del cotxe i puja a la bici", i ha anunciat la seva expansió a escala metropolitana.

"Recordem que hem d'actuar sobre la mobilitat als centres de treball i als polígons. La mobilitat laboral suposa un gran nombre de desplaçaments amb vehicle propi i això genera un impacte important pel que fa a la contaminació de l'aire", explica Conill. En aquest context, el director de Serveis de Mobilitat Sostenible de l'AMB ha fet cinc cèntims als presents sobre l'estratègia de l'AMB per combatre la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire. "La mobilitat sostenible és clau, i la bicicleta és una de les millors solucions per reduir la intensitat del trànsit i la contaminació atmosfèrica de la metròpolis de Barcelona", ha afegit.

Cessió de 150 bicicletes i més de 60 empreses beneficiàries

Després de la bona resposta obtinguda amb les dues proves pilot inicials als polígons Pedrosa de L'Hospitalet de Llobregat i del Pla de Sant Feliu de Llobregat, ara l'AMB fa extensiu el programa Biciempresa AMB i l'obre per a totes les empreses de la Metròpolis Barcelona. Tot i que tindran prioritat les empreses ubicades en polígons industrials, podran presentar-se candidates per adherir-se al programa totes les empreses.

La previsió inicial, per al període 2018-2019, és que més de 60 empreses de la metròpolis de Barcelona es beneficiaran del programa. Cada empresa podrà disposar de fins a 5 bicicletes cedides per l'AMB. Per cobrir aquestes expectatives, s'organitzaran dos torns de sis mesos cadascun, i durant cada període l'AMB prestarà 150 bicicletes.

Una vegada finalitzada la cessió de la bicicleta, l'empresa pot tirar endavant el programa a través de diverses opcions. La primera opció és un rènting de les bicicletes a càrrec de l'empresa. Una segona opció és la compra a càrrec e l'empresa, amb l'estalvi de 250€ gràcies a la subvenció de bicis elèctriques de l'AMB i altres possibles subvencions (Ministeri de Foment, ajuntament...). Altres opcions són la compra a càrrec del treballador, també amb l'estalvi de 250€ gràcies a la subvenció de bicis elèctriques de l'AMB, o la compra o rènting per part de l'ajuntament metropolità on s'ubica l'empresa.

Dues proves pilot d'èxit: Polígon Pedrosa de l'Hospitalet i Polígon del Pla de Sant Feliu

La primera prova pilot va tenir lloc al Polígon Pedrosa de l'Hospitalet de Llobregat. Durant sis mesos, els treballadors de sis empreses d'aquest polígon (Puig, Corporació CLD SUTR SL, Ara Vinc SL, Nubiola Pigmentos SL, Reference Laboratory SA i Materias Químicas SA) van poder utilitzar 27 bicicletes de l'AMB. En total, van participar-hi 31 treballadors.

La segona prova pilot ha estat al Polígon de Pla de Sant Feliu de Llobregat. L'AMB, amb col·laboració de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, l'Associació d'Empresaris dels Polígons d'Activitat econòmica de Sant Feliu (AEPLA). En aquesta ocasió, van ser 12 les empreses participants: Sobime, Desmontes y Construcciones Romero, CDT Isma Llobregat, Dallant, Openers and Closers, Mersen Iberica, Soler i Sauret, Set-Prat Paper Distribucions, Iberital de Recambios, Audiocerver, Solrac Coating i Bicicletas Monty. En aquesta ocasió, l'AMB va cedir gratuïtament 30 bicicletes, Bicicletas Monty en va cedir 3 i Soler i Sauret en va cedir 4. En total, van participar-hi 49 treballadors.

En total, amb aquestes dues proves pilot, 80 treballadors han pogut gaudir fins ara del programa Biciempresa AMB.

La Bicivia: gran infraestructura metropolitana per a la bicicleta

Durant la presentació, Carles Conill també ha explicat als congressistes la infraestructura Bicivia, una gran xarxa pedalable que ha dissenyat i que està fent realitat l'AMB, amb el suport dels ajuntaments. La Bicivia connectarà i travessarà tota la metròpolis d'una manera ràpida i segura.

Un dels trams de la Bicivia que ja està en funcionament és el nou tram de la Bicivia 7 entre Esplugues de Llobregat i Barcelona. En menys de 2 mesos des de la inauguració, ja s'ha configurat com una via principal de circulació de bicicletes, amb una mitjana de més de 650 bicicletes diàries i més de 4.300 per setmana. 

Documents relacionats