El vehicle APTIS, una fusió d'autobús i tramvia, arriba a la metròpolis de Barcelona en fase de proves

| Tema: Mobilitat i transport, Mobilitat laboral, Mobilitat sostenible

L'AMB provarà durant les properes setmanes el vehicle en diferents línies de bus metropolità

VP APTIS

L'AMB disposarà, durant les properes setmanes i en fase de prova, del vehicle de transport urbà APTIS, una nova experiència de mobilitat de l'empresa Alstom, que dissenya, desenvolupa i subministra equips i serveis per al sector del transport. L'APTIS, 100% elèctric, fusiona el concepte i el disseny de l'autobús i del tramvia, per millorar l'experiència i la comoditat del passatger.

La presentació de l'autobús elèctric (APTIS) i la cessió del prototip del vehicle han tingut  lloc avui dimarts, 15 de gener de 2019, davant del Poliesportiu Salvador Gimeno de Sant Joan Despí. El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB i alcalde del municipi, Antoni Poveda, i el director de Producte i Màrqueting de la Plataforma Autobús Elèctric APTIS, Fernando Sunyer, han liderat l'acte de presentació.

"Aquest acord de col·laboració entre l'AMB i Alstom s'emmarca en l'estratègia metropolitana d'electrificació de la flota de vehicles de transport, amb emissions zero", explica Poveda, qui destaca la necessitat conèixer les noves propostes dels fabricants i veure com ells també s'adapten al canvi d'hàbits que requereixen les ciutats i que es reclama des de l'Administració per millorar la qualitat de l'aire.

"APTIS és una solució innovadora de mobilitat elèctrica que està despertant l'interès de les ciutats de tot Europa. Aquestes proves ens donen l'oportunitat de demostrar els avantatges i elements diferencials del nostre autobús. Amb la seva perfecta integració en l'entorn urbà, ofereix una solució confortable, accessible, sostenible i eficient per als passatgers, operadors i responsables de mobilitat urbana", destaca Sunyer.

Les proves que es duran a terme les pròximes setmanes tindran lloc en el servei de Bus Metropolità del AMB, i es desenvoluparan en recorreguts del Baix Llobregat operades per Baixbus i del Barcelonès nord operades per Tusgsal, i també en algunes línies que gestiona TMB i que circulen pel centre de la ciutat de Barcelona.

Característiques del vehicle APTIS
En destaca el terra baix en tot el vehicle i les portes dobles, que permeten una circulació més còmoda de passatgers i un fàcil accés per a cadires de rodes i carretons. A més, l'APTIS està proveït d'una zona lounge a la part posterior de l'autobús i té un 20% més de superfície envidrada, gràcies a les finestres panoràmiques, distribuïdes a la part davantera.

El vehicle s'adapta perfectament a entorns urbans, gràcies a les quatre rodes directrius, que minimitzen l'espai necessari per girar (un 25% menys que un autobús convencional). Aquesta característica és especialment avantatjosa en les parades d'autobús, on s'ha desenvolupat un sistema d'assistència en parada per reduir l'espai necessari en les parades, amb la qual cosa es guanya superfície extra per a altres vehicles.

El vehicle es pot recarregar a les cotxeres durant la nit o de dia al final de cada línia. La càrrega ràpida (diürna) es fa a través d'un pantògraf invertit o mitjançant SRS, un innovador sistema de càrrega estàtica des del sòl desenvolupat per Alstom. Gràcies als baixos costos de manteniment i operació, i al fet que té una vida útil més llarga que la d'un autobús, el cost de propietat d'APTIS és equivalent al dels autobusos dièsel actuals.

Documents relacionats