El Ple del Consell Metropolità aprova per unanimitat un document de suport al taxi

L'AMB insta al govern de l'Estat a respectar la proporcionalitat actual entre les llicències de taxi i les de VTC perquè ha permès una convivència pacífica i positiva dels dos models de transport. La presidenta de l'AMB, Ada Colau, es reuneix amb els representants de les organitzacions del sector i els garanteix seguir treballant en la millora de la mobilitat del taxi i en la lluita contra l'intrusisme en el marc de les competències locals.

Avui, el Ple del Consell Metropolità de l'AMB, ha aprovat per unanimitat una Declaració de suport al col·lectiu de professionals del servei de taxi metropolità davant la situació d'inquietud i d'incertesa sobre el seu futur manifestat en les dues mobilitzacions de gener i de març d'aquest any. A través d'aquesta Declaració, i en virtut que el servei de taxi és de competència metropolitana, s'insta al sector a continuar prestant el servei amb els nivells de màxima qualitat i rigor, i rebutja qualsevol tipus de violència entre els col·lectiu afectats.

A la vegada, sol·licita a la Generalitat de Catalunya que, en el marc de les seves competències, faci el seguiment de les autoritzacions de llicències VTC per tal de fer prevaldre l'interès públic i garantir el treball digne dels professionals del sector. Així mateix, insta al govern de l'Estat a respectar la proporcionalitat actual entre les llicències de taxi i les de VTC (1 llicència de VTC cada 30 taxis), tot entenent que la distribució actual ha permès una convivència pacífica i positiva per atendre amb qualitat el servei de transport de persones en aquests dos models de serveis.

En d'altres punts, la Declaració aprovada avui per l'AMB demana a la Generalitat establir un protocol d'actuació contra l'intrusisme per tal d'identificar aquells vehicles que presten servei de transports de viatgers a l'empara d'autoritzacions VT i  VTC. També insta a les policies locals i al cos de Mossos d'Esquadra a informar periòdicament de les actuacions realitzades per al control dels  vehicles que circulin sense l'autorització preceptiva.

L'Institut Metropolità del Taxi, com entitat responsable de regular el sector a l'àmbit metropolità, haurà de promoure accions per millorar les condicions de servei del taxi en un mercat cada cop més competitiu a través de l'anàlisi de la implantació d'un nou sistema tarifari, de noves fórmules de servei i de promoció i de publicitat del taxi metropolità. 

ADA COLAU, PRESIDENTA DE L'AMB, REP ALS REPRESENTANTS DELS TAXISTES

Abans del Consell Plenari de l'AMB,  la presidenta de l'AMB, Ada Colau, ha mantingut una reunió amb els representants de les associacions professionals del taxi, que han estat acompanyats per la presidenta de l'IMET, Mercedes Vidal.

Durant la trobada, els taxistes han traslladat a la presidenta de l'AMB la seva preocupació per la situació en què es troba el sector davant la possible autorització de 3.000 noves llicències VTC per part de la Generalitat de Catalunya. Li han sol·licitat una més gran implicació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i de l'Ajuntament de Barcelona, en particular, en el control rigorós de l'intrusisme per part de les policies locals, així com en aprofundir en totes aquelles mesures de mobilitat que puguin afavorir la velocitat comercial del taxi i fer més rendible el treball del taxista. Així mateix li han demanat  que el taxi tingui el mateix tractament que altres mitjans de transport en les polítiques dinamitzadores de mobilitat i de promoció del transport metropolità.

Per la seva banda, la presidenta de l'AMB ha reiterat el suport de l'Ens metropolità a les reivindicacions dels taxistes i al model de servei de taxi que sempre s'ha donat als ciutadans i a les ciutadanes dels 36 municipis. Ha subratllat que l'Ajuntament de Barcelona sempre s'ha posicionat en contra de l'intrusisme i està posant tots els mecanismes i les ajudes possibles que té en les seves mans per evitar que les empreses falsament col·laboratives trenquin les regles de joc d'un servei imprescindible per a tots els municipis metropolitans i que és la  font de treball directe de més de 13.000 persones i de les seves famílies. Ha puntualitzat, una vegada més, que la regulació de les VTC no és competència municipal, però que en allò que depèn dels ens locals es continuarà intervenint per impedir les pràctiques il·legals i per protegir el moviment del taxi legal i professional pels carrils taxi de les ciutats.