Accessos directes:

La formació professional es reinventa a la Metròpolis Barcelona

Tornar

| Tema: Formació professional

Aquest dijous 13 de desembre s'ha llançat la campanya de l'AMB i la Fundació BCN Formació Professional "FPro: amb l'FP, aviat podràs volar". Aquesta acció comunicativa té la finalitat de potenciar la formació professional i posar en valor tot l'ecosistema d'innovació, la connexió amb el teixit industrial del territori i la possibilitat d'internacionalitzar els estudis.

Campanya FP


Es pretén fer arribar a la joventut i a les famílies amb fills adolescents el potencial de la formació professional: capacitat de fomentar els oficis de sempre i els nous oficis dels sectors econòmics emergents, l'estreta relació amb el teixit industrial del territori i la possibilitat d'internacionalitzar els seus estudis a través dels programes Erasmus.

Els objectius més importants i els missatges clau d'aquesta campanya són els següents:

  • Elevar la imatge de l'FP amb tot el seu potencial i posar en valor els beneficis d'aquests estudis i la capacitat motora de desenvolupament social i econòmic al territori.
  • Interpel·lar directament els joves que es plantegen quina formació i quin futur professional volen tenir i fer-los descobrir els avantatges i possibilitats de l'FP. També s'adreça a les famílies que ajuden els seus fills a buscar d'una manera compartida quines són realment les seves inquietuds.
  • Desmuntar els rols de gènere tradicionalment associats a algunes branques professionals. Es pretén estimular noves opcions, trencar estereotips i potenciar les vocacions entre les noies vers els treballs tècnics industrials.
Jaume Collboni, vicepresident de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB afirma que "a l'AMB ens hem proposat promoure l'ocupació de qualitat i garantir la inserció dels joves en el mercat laboral com un element clau de la reducció de les desigualtats i de la reactivació econòmica del territori. Hi ha estudis que confirmen que al mercat laboral hi ha moltíssima demanda de professionals que hagin cursat l'FP. És per aquest motiu que volem contribuir a acostar l'FP als nostres joves a través d'una campanya que indirectament també ens ajuda a explicar els beneficis d'uns estudis que cal reivindicar i prestigiar. Cursar FP dona moltes garanties d'èxit professional als nostres joves;  i aquest és un missatge que hem de fer arribar alt i clar".

L'acció comunicativa compta amb el recolzament dels municipis metropolitans participants i es desenvoluparà sobretot utilitzant mitjans exteriors com marquesines, banderoles o bus integral, així com ràdio i canal en línia.

La campanya tindrà un total de 3 fases o períodes. La primera és la que comença avui mateix i s'allargarà fins a finals de mes, mentre que n'hi ha previstes dues més al 2019: una al març i l'altra al setembre.

Finalment, cal destacar que part de l'equip artístic d'aquesta campanya són (o han estat) estudiants de formació professional, que han participat de manera més vivencial el procés que suposa fer aquest tipus d'estudis i d'aquesta manera, han tingut la capacitat de transmetre el missatge de manera més realista i veraç.

L'FP en xifres
  • L'FP té presència a 25 dels 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
  • L'oferta metropolitana és de 22 famílies professionals diferents i 144 titulacions.
  • La formació professional ha registrat gairebé 73.500 matriculacions el 2017-2018 a la metròpolis de Barcelona, una xifra que representa el 51% del total de Catalunya.
  • El volum de persones matriculades ha crescut un 34% des del 2013 a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
  • 6 de cada 10 titulats en FP troben feina en els primers 9 mesos.