Accessos directes:

L'AMB llança la primera subvenció per ajudar les empreses de distribució a adquirir vehicles no contaminants

Tornar

| Tema: Mercaderies, Metròpolis, Mobilitat elèctrica, Mobilitat i transport, Mobilitat laboral, Mobilitat sostenible

Aquesta subvenció metropolitana, de 60.000€, facilitarà als autònoms o empreses de distribució urbana de mercaderies adquirir vehicles de zero emissions per fer la distribució capil·lar (o d'última milla). L'AMB finançarà fins a un màxim del 50% del vehicle o fins a una quantia màxima de 15.000 € per cada projecte d'ecologística presentat. L'AMB recorda que el 20% de la mobilitat metropolitana la generen els vehicles de distribució urbana de mercaderies i aquests suposen el 40% de les emissions contaminants.

Reunió subvenció DUM 8 nov 2018


L'AMB llança la primera subvenció per facilitar a les empreses de distribució urbana de mercaderies l'adquisició de vehicles de zero emissions per fer el repartiment d'última milla, sempre emmarcat en un projecte d'ecologística local. La finalitat d'aquesta subvenció, amb un import de 60.000€, és promoure l'ús de flotes sostenibles, no contaminants, en la distribució urbana de mercaderies i reduir les emissions contaminats provocades per les operacions logístiques a les zones urbanes metropolitanes.

"Aquesta subvenció forma part de l'estratègia metropolitana que estem liderant des de l'AMB en l'àmbit de la distribució urbana de mercaderies", explica el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda. "Les empreses i els negocis també s'han d'implicar per sumar-se al canvi d'hàbits i promoure una mobilitat més sostenible. Per això també creiem que han de tenir una petita empenta per part de l'Administració", ha afegit. Poveda ha reconegut que aquesta iniciativa "és, de moment, un petit projecte, que ha de servir per crear les bases per desenvolupar altres projectes similars molt més amplis"

"El comerç per internet continua creixent, i s'ha de veure com aquesta distribució també es fa de manera més eficient, sostenible i responsable", ha explicat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB.

Bàsicament, a través d'aquesta subvenció de l'AMB, les empreses podran adquirir bicicletes de càrrega (elèctriques o no), tricicles de càrrega (elèctrics o no), motos elèctriques (de dues o tres rodes) amb cofre per a mercaderies o furgonetes elèctriques.

Aquesta primera subvenció s'emmarca en el compromís metropolità per la mobilitat neta, dins del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) de l'AMB i en el Pla estratègic de subvencions 2017-2019 de l'AMB.

Accés a les subvencions
Concretament, poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els empresaris individuals (autònoms) i les empreses, que compleixin els següents requisits:

  • Dur a terme activitats en el sector de la distribució urbana de mercaderies
  • Que els projectes d'ecologística local presentin totes i cadascuna de les següents característiques:
    • Àmbit operatiu a qualsevol dels 36 municipis de la metròpolis de Barcelona de menys de 300.000 habitants. Per fomentar el canvi en municipis de menor població on aquestes operacions no són inicialment viables econòmicament
    • Que facin referència a operacions de distribució capil·lar: en l'últim segment d'una xarxa logística, quan es produeixi la transferència de mercaderies al consumidor final o a l'empresa que les ha adquirides
    • Que requereixin l'ús de material mòbil d'emissions zero: bicicletes de càrrega (elèctriques o no), tricicles de càrrega (elèctrics o no), motos elèctriques (de dues o tres rodes) amb cofre per a mercaderies o furgonetes elèctriques.
    • Que incloguin aspectes d'innovació en el sector de la distribució urbana de mercaderies i aspectes de millora social, com la creació de llocs de treball, la inclusió de persones en risc d'exclusió social, etc.
    • Els vehicles i/o projectes d'ecologística local podran ser subvencionats fins a un màxim del 50% del pressupost de compra del material mòbil d'emissions zero (IVA no inclòs), i fins a una quantia màxima de 15.000 € per projecte.
L'estratègia metropolitana: redefinir la distribució urbana de mercaderies
Paral·lelament a la subvenció presentada avui dijous, 8 de novembre, l'AMB també s'ha posat com a objectiu unificar el model de distribució urbana de mercaderies (DUM) a la metròpolis de Barcelona, que fins ara depèn exclusivament de la regulació municipal i varia en molts casos d'un municipi a un altre, i en un futur crearà una app única per a la gestió de les zones de càrrega i descàrrega.

Concretament, el 20% de la mobilitat generada a la metròpolis de Barcelona la generen els vehicles de distribució urbana de mercaderies, que correspon al transport de mercaderies en l'àmbit urbà per a abastiment dels establiments o del consumidor final. En termes de contaminació atmosfèrica, el percentatge s'eleva i aquests vehicles suposen el 40% de les emissions contaminants a la metròpolis.

En relació amb el parc mòbil circulant de la Metròpolis, els camions i les furgonetes formen part dels vehicles més antics. En general, el 49% dels vehicles de mercaderies que circulen per la metròpolis de Barcelona tenen més de 10 anys d'antiguitat. Pel que fa a l'etiqueta ambiental de la DGT, el 53% dels camions i el 74% de les furgonetes disposen d'etiqueta ambiental de la DGT.

Enllaços relacionats

Tràmits relacionats

    Subvencions a projectes d'ecologística local

    Primera convocatòria 2019 per a la concessió de subvencions a projectes d'ecologística local, per tal de reduir les emissions contaminats provocades per les operacions logístiques de distribució de mercaderies a les zones urbanes metropolitanes.