Conclusions del projecte METROAirports

| Tema: Infraestructures, Relacions internacionals

L'AMB presenta un estudi sobre planificació, governança i desenvolupament econòmic en zones aeroportuàries

METROAirports

El pròxim dia 3 d'octubre a Brussel·les es durà a terme l'esdeveniment Cities and Metropolitan Airport Areas: Looking for New Approaches.

Aquesta conferència té l'objectiu de presentar els resultats del projecte METROAirports, cofinançat per Metropolis, l'associació mundial d'àrees metropolitanes, i liderat per l'AMB, amb la participació de les àrees metropolitanes de l'Île-de-France (París) i d'Atlanta, i l'Airport Regions Conference (ARC), una associació de ciutats i regions aeroportuàries europees.

La conferència planteja un seguit de presentacions i taules de debat. En primer lloc es parlarà sobre el paper dels aeroports internacionals i la manera en què els governs locals i regionals interactuen en aspectes com la governança, l'economia, la mobilitat, l'impacte ambiental, etc. Tot seguit, l'àrea metropolitana de l'Île-de-France (París) farà una taula rodona per presentar un primer estudi sobre àrees aeroportuàries sostenibles, i l'AMB presentarà un segon estudi sobre planificació, governança i desenvolupament econòmic en zones aeroportuàries.

Finalment, la Comissió Europea plantejarà quin és l'enfocament europeu en aquesta temàtica i s'obrirà un torn de paraula i debat amb els participants.

La presentació a Brussel·les està organitzada per l'ARC, l'AMB, l'Atlanta Regional Commission, l'Institut d'Aménagement et d'Urbanisme d'Île de France i Metropolis.

Projecte METROAirports

L'objectiu principal de METROAirports ha estat conèixer i millorar el disseny i la implementació de polítiques metropolitanes amb impacte socioeconòmic i de planificació urbana lligades als aeroports. S'ha treballat al voltant del paper dels aeroports en el planejament metropolità i sobre els aspectes econòmics i socials dels aeroports en territoris metropolitans, com ara la creació de llocs de treball, l'activitat econòmica, la mobilitat, l'accés a l'habitatge, la seguretat i la relació amb l'activitat dels aeroports, etc.
Durant el projecte METROAirports s'han dut a terme diferents reunions i visites d'estudi a les tres àrees metropolitanes participants per examinar-hi els usos de les zones aeroportuàries i la vinculació amb els processos de planificació territorial a les metròpolis.

El resultat del projecte ha estat una publicació final sobre els exemples dels aeroports de Barcelona, París i Atlanta, i les lliçons apreses en l'àmbit de la planificació, la governança i el desenvolupament econòmic a les zones d'aeroportuàries.

Principals conclusions

Les principals conclusions que se'n poden extreure són: la necessitat de dur a terme una planificació territorial integrada de les àrees aeroportuàries per tal de facilitar la coordinació de la planificació d'infraestructures; construir una visió compartida del desenvolupament a llarg termini de l'àrea de l'aeroport i fomentar l'alineació estratègica i la cooperació entre els actors locals; millorar el transport públic i l'accés als llocs de treball de l'aeroport; afavorir les connexions entre els municipis veïns i la zona aeroportuària, i oferir un transport públic que enllaci les àrees residencials i de negocis de les zones properes a l'aeroport perquè les persones que hi viuen a prop hi tinguin accés. Així, es pretén incentivar les oportunitats de treball i fomentar la creació d'associacions que agrupin la majoria dels actors locals de la zona, per promoure el diàleg i aconseguir una visió comuna per a la zona de l'aeroport.

Documents relacionats
Enllaços relacionats
Publicacions relacionades
  • MetroAirports
    Tema:
    Infraestructures
    Tipus:
    Tècnic
    Públic:
    especialitzat
    Edició:
    Informe
    Suport:
    Electrònic
Programes o projectes relacionats
  • METROAirports
    Zona d'actuació:
    Amèrica del Nord
    Tema:
    Cohesió social i territorial
    Estat:
    $languageUtil.get($locale, $estat.text)
On
Marker
ARC Offices (Brussels)